شهید عبدالحمید تقی زاده بهبهانی
  • نام پدر : محمدجعفر

  • تاریخ تولد : 1346/05/30

  • محل تولد : بهبهان

  • نوع عضویت : وظیفه

  • یگان/ارگان : سپاه

  • تاریخ شهادت : 1365/10/25

  • محل شهادت : بیمارستان شهید چمران تهران

  • عملیات : کربلای پنج

  • محل دفن : گلزار شهدا

  • شهر/بخش : بهبهان

  • قطعه : 3

  • ردیف : 6

  • مزار : 19

  • توضیحات : -

شهید عبدالحمید تقی زاده بهبهانی

وصیت نامه

بسم الله الرحمن الرحیم

خدا را سپاس میگویم ، سپاسی که با سپاس فرشتگان مقرب و پیامبران مرسل برابری کند و درود و رحمت خدا به بنده برگزیده اش محمد ( ص ) خاتم پیامبران و خاندان پاک و پاکیزه خالصش باد، خداوندا تو را حمد و سپاس میگویم ای خدایی که لغزش مرا نادیده گرفتی ، گرفتاریم را بر طرف کردی دعایم را اجابت فرمودی ، عیبم را پوشاندی گناهانم را آمرزیدی به خواسته هایم رساندی بردشمنان یاریم کردی . خداوندا اگر با من به عدالت رفتار کنی من تحمل عدالت تو را ندارم . تو منزهی و معبودی جز تو نیست. من هم از امیدوارانم .

«کُتِبَ عَلَیْکُمُ الْقِتالُ وَ هُوَ کُرْهٌ لَکُمْ وَ عَسی‏ أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئاً وَ هُوَ خَیْرٌ لَکُمْ وَ عَسی‏ أَنْ تُحِبُّوا شَیْئاً وَ هُوَ شَرٌّ لَکُمْ وَ اللَّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُون»

حکم جهاد برای شما مقرر گردید و حال آنکه بر شما ناگوار و مکروه است لکن چه بسیار شود که چیزی را که شما ناگوار شمردید ولی به حقیقت خیر و صلاح در آن بوده و چه بسیار شود که چیزی را دوست دارید و در واقع شر و فساد شما در آن است و خداوند به مصالح امور داناست و شما نا دانید.
سلام علیکم : بما صبــــــــــــر تـــــــــــــم
با درود و سلام حضور رهبر کبیر انقلاب امام امت و ملت قهرمان ایران. خداوند صبر و اجرتان دهد که این همه مصیبت را در راه اسلام و قرآن تحمل میکنید.
خدایا تو شاهد باش که این بنده معصیت کار فقط در راه رضای تو عازم پیکار دشمنان شد. امت اسلام بیدار باشید که الان اسلام درگیر خطر کفر است. مبادا دلسرد شوید که در دنیا و آخرت مسئولید.

تا آنجا که در توان دارید به این انقلاب و اسلام کمک کنید. انشا ا ... شما مثل اهل کوفه نخواهید بود که امام را تنها بگذا وید زیرا شما کسانی هستید که سالیان دراز به آنها لعنت کرده اید هیهات که خود از ایشان شوید. ما هیچ منتی بر خدا نداریم که در راهش ذره ای زحمت کشیدیم بلکه باید شب و روز سپاسگزار خدا باشیم که ما را در عصری قرار داد که چنین رهبری برای هدایت مردم آمده و ما را از ظلمت و تیرگی طاغوت رهانیده .
در قرآن صریحاً آمده که هدف از خلقت ما عبادت و اطاعت خدا بوده پس باید ما برنامه زندگی خود را طوری طرح ریزی کنیم که مطابق با هدف خلقت باشد. حیات و ممات ما باید خدا پسندانه باشد ببینیم انبیاء و اولیاء خدا چه کرده اند ماهم آنگونه باشیم . آنهایی که به خواب غفلت فرورفته اند باید بیدار شوند تا کی درخواب؟ تا کی در نادانی و جهل ؟
تاکی مانند بهائم خوردن و خوابیدن و تولید مثل کردن؟ روزی بالاخره این ذلتها پایان می یابد
و همه در دادگاه عدل الهی حاضر می شویم. وای بر ما اگر غفلت کرده باشیم ، امروز روز عمل است و حساب نیست و فردا روز حساب است و عمل نیست. خلاصه کوله بارتان را ببندید و به فکر رفتن باشید. توشه برگیرید که مرگ خیلی نزدیک است . دل به دنیا نبندید به فکر آخرت باشید. مشغول لهو ولعب دنیا نشوید که سخت فریبنده است و انسان را به اسفل السافلین میاندازد ولی وای که اکثر الناس لایشعرون. شما ای بندگان خدا پرهیزگارباشید و از دنیا بهراسید زیرا دنیا اگر بر کسی جاوید می ماند و یا کسی در دنیا باقی ماندنی بود بر این ابدیت و جاویدانگی پیامبران خدا بیش از همه شایسته و سزا وار بودند. لیکن خدای متعال دنیا را سرای امتحان و اهل آن را برای فنا و کوچ آفریده است. تازگی ها و نوآوری های دنیا فرسوده میشود و نعمتهای آن رو به اضمحلال و نابودی می نهد.
شادیهایش به غم و اندوه تبدیل میگردد زیرا دنیا منزلی گذرا و کوچگاه است. پرهیزگار باشید شاید شما رستگارشوید. مردم قدراین رهبر را بدانید و اطاعتش کنید زیرا او ودیعه ای است که خداوند در مقابل گریه ۱۴۰۰ ساله شیعه بر حسین روحی فداء به ما داده است. وای بر ما اگر زحمت و خون دل خوردن شیعه در این دوران را ضایع کنیم
دلم میخواهد اگر پیکرم بدست خانواده ام رسید وامت شهید پرور برای تشیع آمدند. جنازه ام را بر زمین بگذارید و قدری مصیبت حضرت ابوالفضل (ع) را بخوانید. اگر هم مراسم تشیع نداشتم در مجلسی که برگزار می کنید این مراسم را انجام دهید
چند کلمه ای با خانواده ام
پدرو مادر عزیزم از شما طلب عفو و بخشش دارم... چراکه از من خطاها و بدیها زیباد دیده اید.
خیلی زجرها کشیدید تا مرا به این حد رسانیدید. اما چه کنم که نتوانستم جبران کنم و خلاصه همه اش اسباب زحمت برایتان بوده ام. برادران و خواهران خوب عزیزم شما مرا حلال کنید که خیلی از دست من اذیت و آزار کشیده اید. هیچ خدمتی نتوانستم به شما بکنم امیدوارم ببخشید با هم مهربان باشید دلسوزهم باشید کاری کنید که همیشه در قلب همدیگر جای بگیرید.

احترام زیاد به پدر و ما در بگذارید که اگر خدای نکرده اذیتشان بکنید روح مرا عذاب داده اید قدرشان را بدانید ما که نتوانستیم به آنها خدمت بکنیم شما جبران کنید.

انشاا... از ته قلب مرا حلال کنید از همکاران و دوستانم میخواهم مرا حلال کنند. خدا وند اسلام و مسلمین را نصرت - عنایت فرماید صبر داشته باشید که صبر راس ایمان است و از تصمیمهای برگزیده . ضمناً یکماه روزه مال موقعی کد آغاجاری بودم و بعلت مسافربودن روزه ام اشکال داشته بدهکام احتمالاً کفا هم دارد ، برایم بجا بیاورید. مقداری دارائی که دارم به پدرم میسپارم تا هر طور صلاح میداند مصرف کند .
والسلام علی عباد الله الصالحین
20/12/1364
عبدالحمید تقی زاده